EON – Face of Deception

0
211

EON – Face of Deception

Historia:
Kiedy Królestwo Soldairn znajduje się na krawędzi wojny domowej, niektórzy z jego szlachciców sekretnie zgadują się, by pozbawić króla z tronu. Według nich król odmawia im „słusznie” należnych praw. Polityczna zawierucha przybiera na sile, kiedy północny sąsiad Soldairnu ogłasza przeciwko niemu krucjatę. Król desperacko, ale z marnym skutkiem próbuje odzyskać kontrolę nad sytuacją. Krasnoludy i elfy z obawą obserwują wydarzenia w Soldairnie, ale pozostają neutralne. Żołnierze szykują się na wojnę, najemnicy zacierają ręce, kupcy zaczynają omijać królestwo, a ludzie powoli zaczynają wyczuwać nadchodzące zmiany. Nadchodzi burza, i niesie ze sobą wiatr wojny.

Bohater:
EON ma swojego bohatera, a imię jego Marcus. Jest to młody syn farmera, żyjący w spokoju w głuszy wraz ze swoją rodziną, Peternem i Maldą. Pewnego wydarzenia powodują jednak, iż Marcus opuszcza rodzinny dom w poszukiwaniu przygód. Już niedługo nasz bohater pozna nowy świat i ludzi, a także historie, których nigdy wcześniej nie słyszał.
Jako bohater jesteś częścią świata, gdzie czas upływa a wydarzenia mają miejsce niezależnie od tego, czy w nich uczestniczysz czy nie. Kiedy konflikt sięga zenitu, możesz być na miejscu, by zmienić bieg historii – ale możesz również zignorować główną fabułę i wyruszyć na poszukiwanie własnych przygód. Stracisz kontrolę nad podstawowym wątkiem opowieści, ale zawsze przecież można zagrać od początku, co za każdym razem jest całkowicie nowym doświadczeniem. Życie trwa dalej, z tobą czy bez ciebie. Jak w rzeczywistości – to od ciebie zależy, jak sprawy się będą miały…

Towarzysze:
Wiele komputerowych gier RPG ma drużynę złożoną ze wspólnie podróżujących postaci. W EON-ie również budujesz swoją grupę, ale każda z osób ma swoją własną wolę, cele i motywy. Nie możesz wszystkim rozkazywać według własnej woli, musisz brać pod uwagę żądania, potrzeby i życzenia innych, czyli upewniać się, że czują się komfortowo w twoim towarzystwie. Ludzie mówią do ciebie, dają wskazówki, zadają pytania, plotkują, kłócą się, wyzywają, gratulują, narzekają – tak jak w świecie realnym. Nie podróżujesz więc z paczką bezmyślnych zombie, ale z grupą mężczyzn i kobiet o bogatych osobowościach. Obserwuj, jak elf i krasnolud patrzą na siebie wilkiem, zaczynają kłótnię, a w końcu i walkę – o ile nie wkroczysz i nie zaprowadzisz porządku. Patrz na nieutalentowanego barda, który doprowadza wszystkich do szału swoim żałosnym rzępoleniem. Przyglądaj się, jak młoda kobieta zakochuje się w dojrzałym wojowniku i cierp razem z nią, gdy umiera on od śmiertelnej strzały. Podążaj za odważnym rycerzem w nieznane, albo zostań z grupą i przygotuj się na stek wyzwisk…

Najważniejsze cechy:

gra oparta na szwedzkiej grze fabularnej RPG o tym samym tytule
współpraca z twórcami wersji fabularnej zapewnia dobrze dopracowany system i scenariusz
wciągają historia politycznych manipulacji i obrony królestwa
wydarzenia w królestwie Soldairn mają miejsce niezależnie od tego, czy w nich uczestniczysz czy nie
podróżuj z max 16-oma NPC-ami: każdy ma własną osobowość i niekoniecznie cię słucha
unikalny system walki
dzięki kolorowej, izometrycznej grafice średniowieczne królestwo wygląda jak rzeczywistość
bogaty w opcje system nieliniowych rozmów
120 tys. km kw. terenu gry, 15 tys. linii dialogowych